Hamilelikte Karın Büyümesi

Hamile bir kadının belki de en önemli gurur kaynaklarından biri de gebelik sırasında büyüyen karnıdır. Pek çok kadın tanıdığı ya da tanımadığı herkesin karnına bakarak hamile olduğunu anlayacağı günü iple çeker. Karnı büyümeye başlayan hamileyi gören bir kişinin karnını göstererek bebek ile ilgili birkaç tatlı söz söylemesi genelde gurur okşayıcıdır. Öte yandan bunun tam tersi de doğrudur. Karnı nispeten küçük olan bir kadın hamile olduğunu bilen bir kişinin karnının küçük olduğunu söylemesi ile adeta yıkılır. Arkadaşlar arasında “bebek nerede”, “karnın çok küçük”, “bebek küçük mü olacak” şeklinde yapılan espriler anne adayında moral açısından çöküntüye neden olabilir. Oysa karnın büyüklüğü pek çok değişik faktörün etkisindedir ve her zaman bebeğin büyüklüğünü yansıtmayabilir.

Bir kadının dışarıdan bakıldığında hamile olduğu en erken 16. hafta civarında ve ancak çıplakken anlaşılabilir. Giyinik durumda ise büyüyen karın 20. haftalar civarında fark edilebilir. Hatta biraz iri yapılı kadınlar bol kıyafetler giyerek hamileliklerinin son dönemlerine kadar durumlarını gizleyebilirler. Gebelikte karın büyüklüğünü sağlayan temel faktör bebeğin içinde bulunduğu uterus yani rahimdir. Hamilelik öncesinde yaklaşık 70-80 gram ağrılığında ve armut şeklinde olan rahim bebekle birlikte büyümeye başlar ve gebeliğin sonunda ağrılığı yarım kiloyu geçer. Rahim hamilelikten önce leğen kemiklerinin arkasında yerleşmiştir ve karın üzerinden elle hissedilemez. Hamilelik 12. haftaya ulaştığında büyümesine devam eden rahim kasıktaki tüy çizgisi civarına yükselir ve ilk kez leğen kemiklerinin üzerine çıkar. Bir başka deyişle gebeliğin ilk üç aylık döneminde pantolonların dar gelmesi bebeğe ve gebeliğe bağlı karın büyümesine değil annenin aldığı kilolara bağlıdır.

Büyüyen karın dışarıdan fark edilmeye başlayınca hamile kadınlar da kendilerini diğer hamile kadınlar ile kıyaslamaya başlarlar. Bunun sonucunda aynı gebelik haftalarında olmalarına rağmen kiminin karnı büyük kiminin daha küçük olduğu için endişeler de ortaya çıkar. Bu endişe özellikle karnı küçük olanlarda belirgindir. Hamile kadınların karnı toplumun o kadar ilgisini çeker ki karnın şekline bakarak bebeğin cinsiyetini tahmin etmek bir gelenek haline gelmiştir. Oysa karın şeklini ve büyüklüğünü belirleyen bebeğin cinsiyeti değildir. Pek çok faktör bu konuda etkili olabilir hatta bunlardan en önemlisi kadının genel vücut yapısıdır. Gebelikten önce zayıf olan kadınların karın duvarları ve karın bölgesindeki cilt altı yağ tabakası da ince olduğundan karın daha erken dönemde belirginleşir ve daha büyük ve sivri görünebilir. Bunun tam tersi şekilde iri yapılı, geniş kalça ve karına sahip kadınlarda ise karnın belirginleşmesi daha uzun zaman alabilir. Obez yani şişman kadınlarda ise gebeliğin sonlarına kadar kadının hamile olduğu anlaşılmayabilir. Zayıf bir kadında dıştan karın büyüklüğüne bakarak bebeğin boyutlarını tahmin etmek daha kolay ve gerçekçidir. Tüm bu bilgilerin sonucunda sadece karın büyüklüğüne bakarak bebeğin gelişimini ve büyüklüğünü değerlendirmenin hatalı sonuçlar verebileceği açıktır. Bebeğin durumunu değerlendirmede önemli kriterlerden birisi rahimin tepe noktasının karın içindeki yerleşimidir. Rahimin tepe noktası 22-24. haftalar civarında yaklaşık göbek deliği hizasındayken haftaların ilerlemesiyle birlikte yukarıya doğru ilerler. Uterusun karın içindeki yüksekliğine bakarak gebelik haftası tahmin edilebilir. Eskiden gebelik takipleri sırasında gebeliğin haftasını saptamak için leğen kemiklerinin ortada birleştiği yerden rahimin tepe noktasına kadar olan mesafenin mezura ile ölçülmesi sıkça kullanılırken günümüzde ultrasonun yaygın kullanıma girmesi ile bu yöntem de terk edilmiştir. Bebeğin tahmini kilosunu ve büyüklüğünü değerlendirmede en etkili yöntem ultrasonografidir. Ancak bu teknikte de yanılma payının olduğu gözden kaçırılmamalıdır.

Hamilelik öncesinde aynı boy ve kiloda olan, hamileliğin aynı haftalarında bulunan ve hamileliğin başından beri aynı miktarda kilo alan kadınlarda bile karın büyüklük ve şekli normalde birbirinden farklıdır. Kişilerin karın adeleleri, karın cilt altı yağ tabakası, daha önceden doğum yapıp yapmadığı, bebeğin içinde bulunduğu amniyon sıvısının miktarı gibi pek çok faktörün yanısıra bebeklerin kiloları arasındaki değişiklikler de annelerinin karınlarının birbirinden farklı olmalarına neden olur. Nasıl ki normal erişkinlerin kiloları birbirinden farklı olabiliyor ise anne karnında gelişimini sürdüren bebeklerin ağrılık ve büyüklükleri de birbirinden farklı olabilir. Önemli olan bebeğin büyükük ve tahmini ağrılığının o gebelik haftası için belirlenen alt ve üst sınırlar içinde yer alması yani normal olmasıdır.
Çok ince ve küçük karınlı bir kadın iri bir bebek doğurabileceği gibi büyük karınlı bir anne adayından da minyon bir bebek dünyaya gelebilir.

Son olarak çoğul gebeliklerde doğal olarak karın büyüklüğü içerideki bebek sayısı ile doğru orantılıdır. Ne kadar çok bebek varsa karın o kadar büyüktür.

Büyüyen karının kadında yarattığı en önemli değişiklik ise çatlaklardır. Hızla büyüyen karın deride gerilme ve çatlaklara neden olabilir. Çatlak oluşumunda en önemli faktörlerden birisi kişinin genetik yapısıdır. Bu sıvı içerek derinin elastikiyetini arttırmak çatlak oluşumuna karşı alınabilecek en basit önlemdir. Bunun dışında çatlak oluşumunu önlemek amacıyla cildi nemlendiren pek çok krem ve losyon her zaman işe yaramasa da kullanılabilir.

Hamilelik sırasında karın büyürken ortaya çıkan gerilmenin doğal sonucu olarak göbek deliğinde de gerilme meydana gelir. Gebelik 20 hafta civarına ulaştığında hem arkadan rahimin baskısı hem de gerilme nedeni ile göbek deliğinde hassasiyet meydana gelebilir. Ayrıca büyümesi sırasında karnı kaplayan kaslarda hafif bir ayrılma meydana gelebilir. Bu ayrılma da göbek deliğinde hassasiyete neden olabilir.

Gebelik ve rahim büyümeye devam ettikçe hassasiyet azalır ancak göbekte meydana gelen değişimler devam eder. Hamilelik öncesinde çukur bir göbek deliği olsa bile bu düzleşebilir. Hatta gebeliğin sonlarına doğru göbek deliği dışarıya doğru çıkıntı yapabilir. Bazı kadınlar zaten şiş olan karınlarındaki bu ek çıkıntıyı eğlenceli bulurken bazı kadınlar da özellikle ince kıyafetler giyildiginde dışarıdan belli olmaması için küçük bir yara bandı ile bastırmayı tercih ederler. Böyle bir uygulamanın herhangi bir zararı yoktur.

Gebelik sırasında karında görülen bir başka değişiklik ise orta hat boyunca uzanan koyu renkli çizgidir. Linea nigra adı verilen bu çizgi esmer tenlilerde daha belirgindir. Linea nigraya yol açan faktörler tam olarak bilinmemekle birlikte bu çizgi doğumdan bir süre sonra kaybolur.
Bu yazı Dr Alper Mumcu'dan alınmıştır. - www.mumcu.com -

Yorumlar (83)Add Comment
...
Yazan sümeyya atalay, +
ben 30 haftalık hamileyim ve karnım küçük yemek yedigim zaman belirginleşiyo sabah uyandıgım da ise minnacık duruyo doktorumda bi sorun yok diyo iç karnım genişmiş açıkcası biraz korkuyorum ama sizlerin konuşmalarnı okudum içim rahatladı biraz zaten önemli olan karın büyüklügü degilki bebişin saglıklı gelişimi allah hepimize kolay dogumlar nasip etsin hamişler .....smilies/wink.gif
...
Yazan neslim kayra, +
Slm ben 33 haftalik gebeyim ve ilk gebeligim karnim kucuk 29 haftlikkn doktorum bebek buyumuyor dedi baska oktora gittim her sey yolunda bir sorun yok dedi sanirim doktorumu degistiicem smilies/cry.gif
...
Yazan revane, +
ben 19+5 gunluk hamileyim ama daha kucuk duruyor karnim. ama midemdemda narahatlik var sanki dunyayi yemisim gibi.
...
Yazan Sema Sema, +
16 haftalık hamileyim, hamile olduğum belli oluyor, çok büyük değil ama, bazı pantolonlarım olmuyor, 2-2.5 kilo aldım. Hiç bulantım filan olmamıştı.
...
Yazan SEMA ÖZKAN, +
7 HAFTALIK HAMİLEYİM FAKAT KARNIM 4 AYLIK GİBİ GÖRÜNÜYOR. ŞİMDİDEN ZOR NEFES ALIYORUM.ALLAH TÜM ANNE ADAYLARININ YARDIMCISI OLSUN İNŞ AMİN.smilies/smiley.gif
...
Yazan şoray, +
ben 23 haftalık gebeyeim karnım pek buyuk dıyemem kucuk karpuz gibi ama yorumları okudum icim rahatladı oğlumu kucagıma almak için sabırsızlanıyorum allah herkese saglıklı cocuk nasıpetsin
...
Yazan ÜMRAN SALKIN, +
bende 17 +3 günlük hamileyim benimde karnım fazla büyümedi zaten bu haftadan sonra hızla büyüyo benimde ilk ve 22 yaşındayım etraftakilerin dedikodularına aldırmayın onlar kendi zevklerine göre yorum yapıyolar.Bence biz önce bebeğimizin sağlığına kendi sağlığımıza bakalım hamileliğin güzelliğini ve tadını çıkartalım Allah herkese hayırlı ve sağlıklı evlatlar nasip etsin Allah kimseyide evladıyla imtihan etmesin.AMİN.smilies/smiley.gifsmilies/smiley.gifsmilies/smiley.gif
...
Yazan müjgan, +
ben de 13 haftalık hamileyim ama karnım hiç belli değil ne zaman belli olmaya başlar acaba çok merak ediyorum...smilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gif
...
Yazan elam maraz, +
ben 1 aylık hamileyim karnım 3 aylık gibi duruo görenler karnın çıkmış diyorlar ama zayıf da bi insanım smilies/shocked.gif
...
Yazan nıl kaya, +
bnde 29 haftalık hamıleyım karnm okadar byuk degl ama oglusumun herseyı normal gercektende bunlara takılmamalısmilies/smiley.gif
...
Yazan elif..., +
ben 17 haftalık hamileyim karnım benim tahminimce olması gerektiği büyüklükte hareketlerini hissetmiyorum ve bu benim canımı çok sıkıyor smilies/sad.gif
...
Yazan gülsah 01, +
ben 22 haftalık hamileyim karnım o kadar belli değil ama midem de çok büyük baskı var ve nefes alıp vermekte zorlanıyorum çok fazla yiyemiyorum zaten ama yine de rahatsızım nasıl oluyor anlamıyorum... benimle ayın durum da olan var mı? herkes çok erken diyor toplam 5 kilo aldım 62 kilo oldum şu an smilies/sad.gifsmilies/sad.gif
...
Yazan emine bayırlı, +
slm arkadaslar hepinize hayırlı hamilelik diliyorum.
ben 5hafta 6 gunluk hamileyim ve 76 kilioyum yalnız göbeğim fena sisti gaz ve siskinlik var sanki 4 aylık gibi lutfen benı aydınlatın zaten klioluyum yandım ben diyorum smdi saklıyorum yemek bile korkarak yiyorum.
bebegim sağlıklı olsun gerisi onemli değil tabikide ama insan endiseleniyo.
...
Yazan neriman şirin, +
33 haftalık hamileyim ama karnım çok küçük diğer hamile bayanların yanında nerdeyse yarısı bu durum morelimi çok bozuyor.
...
Yazan FATMA YÖRÜK, +
BURAYA YAZAN BAZI ARKADAŞLAR DAHA 11-12 HAFTASINDA BBEĞİN HAREKETLERİNİ DUYABİLİYORUM DİO ÇOK GÜLDÜKsmilies/smiley.gifYA
...
Yazan Tutu, +
Arkadaşlar,sizleri anlamıyorum.doktor normal diyor siz inanmayıp bir de birbirinize soruyorsunuz normalmiyim diye. O zaman doktor değil komşularınız doğurtsun sizi,madem inanmıyorsunuz diplomalı hekime.ben ikinci bebeğime 17 haftalık hamileyim ve karnım dümdüz,hala 34 beden pantolon giyiyorum.1 kilo aldım.ilk bebeğimde de böyleydi 3,5 kilo doğurdum.2cisi 2,5 kg doğsa da sorun yapmam.emzirip 1 haftada zaten tobullaştıracağım bebeğimi.sağlıklı olsun yeter.iç karnım geniş,kıllık yapan cahil eşe dosta iç karnım geniş deyin.tek bir çatlağım olmadı ilkinde.inşallah bunda da olmayacak.büyük karın çuval oluyor doğum sonrasi.şükredeceğinize dert ediniyorsunuz kendinize. YaPmayın,üzmeyin kendinizi.hepinize hayırlı doğumlar diliyorum
...
Yazan sümeyye, +
merhaba arkadaşlar ben 16 haftalık hamileyim bir oğlum ve bir kızım var 12 sene sonra tekrar hamileliği ilk zamanki heyecanı gibi tattım size deneyimli bir anne olarak söyleyeyim ki bu defa tekrar hayırlısıyla bir oğlum olacak çünkü oğlan ve kızda karın şeklim çok farklı oluyor şimdiden karnım öne doğru çıkmaya başladı yediğim yiyecekler oğlumda yedilklerimle aynı çok heyecanlı ve mutluyum Allahtan bütün hamilelere hayırlı doğumlar diliyorum
...
Yazan esmer melek, +
ben 27 haftalık hamileyim karnım küçük ama gelişimi normal
...
Yazan cemre, +
10 haftalık hamileyim ama karnım çok çıktı ki zayıf biriyim ara ara bu duruma canım sıkılıyo ama bebeğimi düşünerek avutuyorum kendimi o iyi olsunda tabiki her annede farklı oluyormuş neyse artık doğumdan sonra düşünürüz kiloları allahım hepimize hayırlısıyla kucağımıza almayı nasip etsin.
...
Yazan gayret, +
selam 13 haftalık hamileyim 2.çocuğuma karnım çok büyük 6 aylık hamile gibi duruyorum niye böle yaa ilk hamileliğimde böyledi karnım büyüktü şimdiden karnım çokk çatlıdı ve çatlaklar çok yanıyo
...
Yazan zeynepp, +
bende 34 artı 3 günlük hamileyiim ilk bebişim karnım küçük görenler 4-5 aylık diyolar ama hiiç takmıyorum sonuçta doktorumuza göre ikimizde iyiyiz hem küçük karınlarda fazla çatlak sıkıntısı olmuyormuş benim henüz hiç yok
...
Yazan Songul ankara 24.05.2012, +
Bnde 17 haftalik hamileyim 4 cocuguma karnim sabahlari az cikiyo ama yemekten snr cok snki 6 aylik gibi nefesi zor aliyorum cnk ck sisiyorum normaldir ins ilkide 4 . Cusude hep ayni insan ayni heycani tadabiliyor iki oglum bir kizim var hepimizde kiz istiyoruz bakalim hayirlisi allahtan allah tum anne adayinin yardimcisi olsun
...
Yazan duyguuum, +
slm ben 22 haftalık yani 6 aylım hamileyim ve karnım cok büyük degil ama bebegimin gelişimi cok iyiymis karnının büyük olup olmaması hic onemli degil bence saglıklı olsun yeter.. oglumu kucagıma almaak icin sabırsızlanıyorum...allah herkese saglıklı cocuk nasıp etsin..smilies/smiley.gif
...
Yazan Fatma Özbey, +
14+3 günlük hamileyim sabahları apaayrı kahvaltıdan sonra apayrı bir karnım var.Yemek yiyince fena çıkıyor büyük duruyor.Kısacası gaz nedeniyle çok fenayım.. bide çalışıyorum ve benı aşırı rahatsız etmeye başladı.Uykumda dahi..Bir an önce düzelmesi için dua edıyorum smilies/smiley.gif
...
Yazan kıymet menevşe., +
slm bayanlar ben de ilk 13 haftalık hamileyim ama kanrım çook küçük ama herkes nebiçim hamilesin diye söyliyorlar tabi beni de üzüyorlar ama işallah düşündüğüm gibi olmaz da allahta tek diledim salıklı ve hayırlı bi evlet olmasını herkese nasip etsin bana ya allah hepimize yardım etsin aminnnnnnnnnnnnnnnnsmilies/angry.gifsmilies/angry.gif
...
Yazan Mujgan Kuş, +
Benim birincı hamileliğimde karnım fazla büyük değildi, fakat oğlum yaklaşık 5 kilo idi...
...
Yazan ..........., +
bende 17 +4 günlük hamileyim ama karnım hiç yok gerçekden insan endişelenio neden büyümüo die ne zamna belli olmaya baslar oğlusummmmmmsmilies/smiley.gifsmilies/smiley.gif
...
Yazan serap, +
slm arkadaslar bende 15 haftalık hamileyiim karnım öle abartılı büyükte değil küçükte sadece pantolon düğmeleri kapanmıyor ama kıyafetsiz eskisine göre değişiklik belli oluyor ama hepinizin dediği gibi bebeklerimiz iyi olsunda kilolar verilir....
...
Yazan tugbaa, +
selam hanımlar. bende 29 haftalk hamileyim benmde karnım küçücük yalnız değilsinizsmilies/smiley.gif)diğerlerine nazaran 4 aylık kadar. bebeğimin kilosu ii herşey normal. konu komşunun laflarına takılmıyo değildm ama boşverdim kızım ii ya..allah herkese sağlıklı bebeler nasip etsinn
...
Yazan Ayten Meral, +
10 haftalık hamileyim ikinci bebeğim ve karnım neredeyse 5-6 aylık gibi insanster istemez geriliyor
...
Yazan tontiş anne, +
SLM ANNE ADAYLARI BENDE 3. ÇOCUĞUMA HAMİLEYİM AMA İLK GİBİ HEYECANLIYIM BENDE FAZLA KİLO ALMAKTAN ŞİKAYET EDİYORUM AMA ARKADAŞLARIN DEDİĞİ GİBİ HERKES FARKLI BÜNYEYE SAHİP BEBEĞİMİZ SAĞLIKLI İSE GERİSİ BOŞ DEMİ SONRA REJİM YAPAR ATARIZ FAZLALIKLAR .BÜTÜN HAMİLE BAYANLARA HAYIRLISIYLA SAĞLIKLI BEBELERİNİ DÜNYAYA GETİRMELERİNİ DİLERİM ALLAH HEPİMİZE YARDIM ETSİN (AMİN)
...
Yazan emenne, +
24 haftalık hamileyim karnım baya büyük bazen korkuyorum anormallik mi var diye doktorum bebeğimin sağlıklı olduğunu söylüyor
...
Yazan kübra yıldırım, +
Arkagdaşlar ben de 32 haftalık hamileyim ve karnım çok küçük ilk gebelğimdede öyleydi bu ikinci bunda aynı
bazen çevremden gelen tepkiler üzüyo karnın çok küçük çocuk ne kadar olur acaba diyorlar ama ilk gebeliğimde
kızım 3 kg doğdu bundada yinede ister istemez korkuyorum zayıf bebek olursa diye umarım çok kilolu bir bebek
dünyaya getiririm diyenler de utanır allah herkese hayırlı bebekler nasip etsinsmilies/smiley.gif
...
Yazan neşe 27 agustos 2010, +
merhab ben 27+5 günlük hamileyim karnım çok fazla yok ve inanılmaz derecede mor kalın çatlaklarım var karnımın buyumemesi beni rahatsız ediyo ama bebegimin saglıgı yerinde 1 kg olmuş ama genede korkuyorum anne olucaz hep korku hep telaş hep endişe dogurmadan anneligi tattım nerdeyse hepinize hayırlı dogumlar allah bebeklerimizi kucagımıza almayı onları buyutmeyi nasip etsin hepimizi bi nefeste kurtarsınsmilies/shocked.gifoglum bedirhan seni dört gözle bekliyorum annecim..
...
Yazan nilüfer,, +
selam ben 6 aylık hamileyim ama karnım fazla büyük değil hatta eşim arada bi takılıyo orda bebek olduğuna eminmisin diye smilies/smiley.gif) sanırım iç karnım geniş o yüzden fazla takılmayın hem kocaman bi göbekle rahat hareket edemezsiniz...
...
Yazan şerife güneş, +
ben de 14 haftalık hamileyim, hiç kilo almadığım hatta birkaç kilo verdiğim halde karnım bayaa belli olmaya başladı.... biraz bünye meselesi, tedirgin olmaya hiç gerek yok smilies/wink.gif
...
Yazan runeyya, +
bende 5 aylık hamileyim ama karnim cok küçük ama kafaya takmıyorum bebeğimi çok seviyorum
...
Yazan seda:D, +
bende 14 haftalık hamileyim benimde karnım küçük ama dert etmiyorum ama kafamın takıldığı birşey var bebeğim 14 haftalık ama vücud ölçümlerini yaptırdım 15 haftalık bebeğinkilere sahip ben bu iyimi kötümü bişey anlamadım ama doktorum normal herşey dedi ama neden bir hafta ileridenm gidiyo anlamdım bu tarz bir şeyle karşılaşan arkadaşklar varsa banada bi cevap versinler lütfensmilies/cheesy.gif
...
Yazan yazan,fatma, +
bende 14 haftalik hamileyim ve 10 seneden sonra ikinci bebegime karnim ilk hamileligim gibi büyük degil ve kilo alimim bile daha yavas önemli olan saglikli dünyaya getirebilmek bebeklerimizi daha az kilo daha iyi dermisim arkadaslar tek korkum ilk hamileligimdeki gibi 24 kioyu birdaha almamaksmilies/cry.gif
...
Yazan mutlu anne, +
selm hamle arkadşlarm bende 15haftalık hamileyim cok az karnım sisti ama dısarıdan belli olmuyomus gıcık yengem öyle söylüyo....bulantılarım gecti sayılır bir haftadan beri tık yok aman maasallah diyorum kendime cünkü cok bıktım ama olsun bebegim icin herseye katlanırım o yeterki saglıklı dogsun rabbimden tek dilegim bu .....ALLAHIM bütün isteyenlere versin....
...
Yazan yazan Gülşah Akpınar mayıs 6 2010, +
smilies/kiss.gifmerhaba tüm anne adayları! Benim küçük kızım dün 6.ayını doldurdu.Çok şükür ki onu bana verene bu ayımıza kadar ikimizde sağlıklı bi şekilde geldik.Yorumlara bakıyorumda karın büyümesi sorunu hepimizi biraz etkilemiş. Benimde canımı sıkıyor çoğu kişiler ama inanınki çoğu geri düşünen insanlar.herksn hamileliği bir olack yada her bebek tombul olacak bişey yok.Benim karnımda çok büyük değil olacak diye de bir şart yok bebeğim gayet sağlıklı kimseyi kafaya takmayın karın yapısı farklı olunca büyümeyebiliyo önemli olan içimizde yaşayan o küçük mucizeler sağlıklı olsun bu herşeye bedel Rabbim evlatlarınızı size bağışlasın kucağınıza almayı nasip etsin smilies/kiss.gif
...
Yazan DENİS, +
HAMİLELİKTE BU TÜR ŞEYLER ÇOK NORMALDİR EĞER DOKTORUNUZ SİZE HERŞEYİN YOLUNDA OLDUĞUNU SÖLÜYOR İSE KENDİNİZE STRES YAPMAYIN KARNI KÜÇÜK OLANLAR İÇİN İÇ KARNINIZ BÜYÜKTÜR AMA SON AYLARDA ÇOK ÇOK AŞIRI ŞİŞEBİLİR BUNUN YANISIRA KARNI ÇOK BÜYÜK OLANLARDA ZORLU BİR HAMİLELİK DÖNEMİ BAŞLANGICINDA OLABİLİRLER KARNINIZ ÇIKSIN DİE FAZLA YEMEK YEMEYİN TIKAMAYIN KENDİNİZİ ......
...
Yazan ays, +
karnı büyümeyen arkadaşlar endişe etmeyin .. büyük bir ihtimalle iç karnınız geniştir bundan dolayı yoksa bebeğin gelişimde felan bir sorun yok ise göbekleri dert etmeyin herkese hayırlı hamilelik ve hayırlı evlatlar diliyorum
...
Yazan yazan sefa, +
ben 18 haftalık hamileyim bebeğimin cinsiyeti belli erkek adını barış vermeyi düşünüyoruz herşey normal kilomda bebekte çok mutluyumm allah herkese hayırlımevlatlar nasipetsinsmilies/smiley.gif
...
Yazan ayselim18, +
ya bende 17 haftalık hamileğim ama karnım hiç yok bu durum beni aşırı derecede rahatsız ediyor ayrıca bilgisayarda canlı doğum videosu izledim piskolojikmen tamamen çöktüm bilmiyorum yaşımdan mı kaynaklanıyor bu korku mide bulantılarım son gaz devam ediyor hamileliğin ilk ayından şimdiye kadar ve kilo alacağım yerde 63 kilo iken 57 kiloya düştü kilom.çok zayıfladım yediğim hiçbir şeyden zevk alamıyorum çünkü yediğim zaman hemen istifre ediyorum ve şuana kadar ilaçla ayakta durmaya çalışıyorum kaç ay boyuncada hep serumlarla ayakta kaldım ve bebeğin cinsiyetini bile tam olarak öğrenemedim bilmedi doktor büyük bir ihtimalle erkek dedide 5 inci ayda tam belli olurmuş oda piskolojimi dahada bi bozdu çok kötü bir hamilelik geçiriyorum annemden uzak ben ankarada annem ise hatayda 8 ay önce evlendim ve daha henüz 18 yaşındayım
smilies/cry.gif
...
Yazan seycan, +
slm arkadaşlar bende 7 haftalık hamileyim karnım yanlardan dolmaya başladı ama çok kilo alıyorum neyse allh herkese bebeğini kuşağına almak nasip etsin
...
Yazan seycan, +
slm arkadaşlar bende 7 haftalık hamileyim ve yan taraflarım dolmaya başladı ama çok kilo alıyorum smilies/cheesy.gif karnım sankı 4 aylık gibi herkes anıyo neyse herkese bebeğini kucağına almak nasip etsin allah
...
Yazan mutluluk hormonu, +
vallahi bende bugun içime bir kurt düştü 16 haftalık hamileyim ama karnım sadece çıplakken azıcık görünüyor dışardan hiç belli değil acaba bebegime birşey mi oldu diye ödüm kopuyor pazartersi doktora gidecem
...
Yazan ceren, +
slm bende 10 haftalık hamileyim ama karnım çıktı ve gayetde belli oluyor
...
Yazan tuuba, +
bende 32 haftalık hamileyim fakat herkes karnımın küçük oldunu sölüo buda beni bulanıma soktu doktorum herşey normal dio ama karnım neden küçükksmilies/cry.gif
...
Yazan melike, +
sevgili nuray bende 10 haftalik hamileyim benimde karnim buyudu, bu gayet normal cunku herkes hamilelik dönemini farkli farkli yasar... herkese burdan sesleniyorum bosuna endiselenmeyin, doktorunuza guvenin ve kendinizi baskalarina kiyaslamayin, her kadin farklidir...
...
Yazan PINAR DAGCI, +
ben 27 haftalık hamileyim bir bucuk ayda 9kilo aldım ama bebegim gayet iyi o yuzden içim rahatDAGCI
...
Yazan berna altintop, +
bende 17 haftalik hamileyim karnim cok kucuk disardan falan hic belli olmuyo bazilari bana soruyo bebek nerde falan psikolojim bozuldu bi ara ama suan iyiyim.Allah herkese hayirli evlatlar nasip etsin insallah...smilies/cry.gifsmilies/cry.gifsmilies/cry.gif
...
Yazan mermer, +
arkadaşlar ben 13 haftalık hamileyim karnımın büyümesini hissediyorum karnınız büyür kafanıza takmayınsmilies/smiley.gifsmilies/smiley.gif
...
Yazan serap, +
bende 12+6 haftalık hamileyim karnım şişti normal mi acaba bide kilo alıyorum cok yemememe ragmen kilo alıyorum smilies/sad.gif
...
Yazan selenay, +
smilies/smiley.gifvalla bende 6 aylık hamıleyım bebegım 504 gr daha onemlısı saglıgı cok guzel herkesın lafına bakmayın benımde karnım cokkucuk 6 aylık gıbı degıl neyse allah herkesın yavrusunu bır an once kucagına almayı nasp etsın.....
...
Yazan ......, +
ya ben 80 kiloyum 1 aylık hamileyim ama çevermedekiler senin karnın belli etmez diolar çocuğu 7 8 aya kadar çıkmazmış karnım doğrumusmilies/cry.gif
...
Yazan ..., +
ben 13 haftalık hamileyim ve bebişiz şuan cok saglıklıymış ve ultrasonda bebegimin parmak emdigine sahhit oldum cok enterasan minicik şey hakeket edebiliyomuş
...
Yazan PITIR, +
BENDE 10 HAFTA 2 GÜNLÜK HAMİLEYİM AMA GEBELİK HESAPLAYICISINA GÖRE 11 HAFTALIK. BENİM KARNIM KÜÇÜKMÜŞ YADA BÜYÜKMÜŞ UMURUMDA DEĞİL BEBEĞİM SAĞLIKLI OLSUN YETER. BENİM TEK SORUNUM, HAMİLE OLDUĞUMU ÖĞRENDİĞİMDE BEBEĞİM 6 HAFTA 6 KÜNLÜKTÜ VE BEN O ZAMANA KADAR FOSUR FOSUR SİGARA İÇTİM.DR HERŞEY NORMAL DEDİ AMA BEN SONRASINDA SİGARAYI BIRAKAMADIM GÜNDE 5 TANE İÇTİM. HER GÜN KENDİMİ ŞARTLADIM İÇMİCEM DİYE AMA STRESTEN İÇTİM. AY SONUNDAKİ KONTROLLERİ SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM. ARTIK SİGARA İÇMİYORUM AMA KONTROLDE NE ÇIKACAK MERAK EDİYORUM.BEBEĞİME ÇOK ALIŞTIM. HAREKETLERİNİDE HİSSEDİYORUM ARTIK. SEEYİRME GİBİ OLUYOR KARNIM. BENİM MELEĞİM HAREKETLENİYORMUŞ MEĞER.

ALLAH HERKESE HAYIRLI VE SAĞLIKLI EVLATLAR NASİP ETSİN..
...
Yazan Tuba Ates, Ocak 4, 2010, +
Ben 11 haftalık hamileyim,bende çok endişe ve düşünce oluyor bebeğimden , Acaba sağlıklımıki diyerekten ...
doktorum iyi diyor saglıgı ama ben yinede kafama takılıyor panik yapıyorum normalmi bu anne adaylarında bukadar düşünmek ??...korku oluşuyor içimde ..
...
Yazan melekk, +
bende 15 haftalık hamilyim ve karnım çok büyükk
...
Yazan Yazan özlem,aralık 26.2009, +
10 HAFTALIK HAMİLEYİM AMA KARNIM 4 AYLIK GİBİ,HERKESİN FARKLI GEÇER HAMİLELİĞİ FAZLA DERT ETMEYE GEREK YOK,ÖNEMLİ OLAN SADECE BEBEĞİN GELİŞİMİ,DOKTOR PROBLEM YOK DİYORSA BENCE GERİSİ HİÇ ÖNEMLİ DEĞİL
...
Yazan feride KAYA, +
BEN 30 HAFTALIK HAMİLEYİM. KARNIM FAZLA BÜYÜMEDİ AÇIKÇASI. HİÇ YEDİ AYLIK GİBİ DURMUYOR.
46 KİLOYDUM . ŞİMDİ 55 KİLOYUM. AMA DOKTORUM GELİŞİMİ NORMAL DİYOR. BENDE ONA GÜVENİYORUM. MERAKLA VE ÖZLEMLE KIZIMA KAVUŞACAĞIM GÜNÜ BEKLİYORUM. ALLAH SAĞLIKLI BEBEKLER NASİP ETSİN HEPİMİZE
...
Yazan bende 24 haftalık hamıleyım kız bebek beklıyorum benımde karnım okadar buyuk degıl herkez ıyı beslenmıyormusun bebgın cok kucuk dogar gıbı laflar soyluyorlar ama ben kafama takmıyorum cunku doktorum h, +
bende 24 haftalık hamıleyım benım bebegımde cok asagıda benımde karnıım buyuk degıl ama doktorum herseyın nornal oldugunu ve bebegımın saglıklı oldugunu soyluyor
...
Yazan özge öz, +
Herkese mrb, ben daha hamileliğimin başındayım, 6-7 haftalıkken arada gelip geçen hafif karın ağrısı ve bazı günler karnımın şişmesi normal mi? Böyle şeyler yaşayan oldu mu aranızda ?
...
Yazan demet000, +
slm ark. lar ben 17 .haftadayım karnım çıplakken büyük belli oluyor fakat giyinikken çok değil (tabi kıyafete göre de değişiyor smilies/cheesy.gif ) kimisi bebk yok mu kmisi ise karnın büyümüş diyor anlayacağınız etrafa gör hareket hiç etmeyin bende çok üzülüyordum eşim çok kızıyordu neden kafana takıyorsun bebk sağlıklı ya o önemli diye eet bence de doktorum da öyle söyledi o yüzden kimseye aldırmayın önemli olan içindeki bebişinin sağlığı (bugün ilk defa hareketlerini fark ettim çok mutluyum sevinçten ağlıyorum )Allah olmayanlara da versin
...
Yazan hanım, +
merhaba hanımlar bende 27 haftalık oldum ilk zamanlar bende cok kafama takıyodum karnım büyümüyo diye ama karnınız ister kücük olsun ister büyük olsun hic önemli degil önemli olan saglıklı olması gelişimi güzel olması rabbim hepimizin kucagına yavrularımızı almayı nasip etsin.
...
Yazan meral aydın, +
ben 18 haftalık hamileyim karnım bu hafta da çk büyüdü. tüm anne ve bebeklere sağlık diliyorum..
...
Yazan meral sever, +
gebeliğin ilk 2. haftasındayım. Akıntıların çok ve su gibi olması normal mi?
...
Yazan mine, +
bende 10 haftalık hamıleyım benım karnımdada tık yok sanırım herkezde farklı oluyor smilies/grin.gif
...
Yazan emine turan, +
ben 20 haftalık hamileyim karnım 6 aylık gibi görünüyor annem dediki bende öyleydim ona çekmişim çok memnunum
...
Yazan canan, +
slm arkadaslar ben 19 haftalik hamileyim ve boyum uzun ve zayifim karnim cok kucuk hamile oldum hic
belli bille digil cok koeuyorum bu normalmi acaba?
...
Yazan şükran, +
valla ben 29 haftalık hamileyim karnım 3 aylık gibi ama hiç kafama takmıyorum çünkü normal böle şeyleyler herkezin yapısıda farlıklı oluyo çünkü iç karnı geniş olabiliyo dert etcek bişe yok yani
...
Yazan melek PEKER BASELDEN, +
selam arkadaslar bende 14 haftalik hamileyim hersey guzel gidiyor ama benim mide bulantilarim halen devam ediyor karnim ise biraz buyudu daha once kullandigim elbiseler yazikki olmuyor artik ama kafama hicbirseyi takmiyorum sadece dusundugum saglikli bebegimi kucagima alamak ALLAHIMIN izniyle ve ben burdan tum anne olucak arkadaslara bu uzun yolculukta sabirli sakin sevgi dolu olmak bilmeliyizki bebegimiz bizimle herseyi yasayip paylasiyor hissediyor ...ALLAHA EMAT OLALIM SELAMLAR
...
Yazan kevser bozkurt, +
ben de 20 haftalık hamileyim
karnım 6 aylık gibi duruyor.
allah iyiliğinizi versin ben de niye büyük diye takıyordum.
valla rahatladım.
...
Yazan mercan, +
bende 7 aylık hamileyim herkes 4 aylık felan sanıyo ama doktorum herşeyin normal olduğunu söylüyo önceden bende takıyodum ama artık takmıyorum erkek bebek bekliyorum geç çıkarmış karın genelde kız çocuklarında daha fazla belli olurmuş hepimize hayırlı doğumlar nasip etsin allah takmayın böyle şeyleri..
...
Yazan Nurşen Demirlek, +
arkadaşlar lütfen kimsenın lafına bakmayın.
ayrıca karnım çok küçükl yada çok buyuk dıy e endışeyede kapılmayın.
çünkü bunlar çok yersiz.
siz kontrollerınıze gidin doktorunuz kılosunu ve boyunu ztn soyler.
eger doktorunuz normal kıloda normal boyda dıyosa ztn normaldır.
siz müneccin misiniz ki dışardan anlayasınz allah aşkına yapmayın siz hamilesiniz boşuna kafa yorup bebeğinizide kendınızıde etkılıyosunz.
bakın ben 47kgyle hamıle kaldım 45 e düştüm sonra 48 kg oldum ve şuan 27. haftamdayım.
dert edıyomuyum ? hayır. çünkü doktorum gelışımı gayet ıyı bebeğe kılo almışsın kendıne diğil dıyo.
ben ve doktorum bunu bılıyorz. ama komşular yok karnın küçük yok kg almamışsın falan dıyolar. onlar mı bılcek uzman dr mu. bu yuzden göbeğinize bakıpda yada kendınızı baskalarıyla kıyaslayıpda boşuna moralınızı bozmayın. bebişleride üzmeyin. hadi kendinize ıyı bakın
...
Yazan MEHTAP KOC 19 AGUSTOS 2009, +
BEN 16 HAFTANIN ICINDEYIM VE KARNIM BUYUMEDI HERKES SEN HAMILEMISIN BEBEK NERDE DIYE SORULAR SORUYORLAR ACABA BEBEGIN GELISIMINDE PROBLEMMI VAR KI smilies/sad.gif
...
Yazan NURAY BEŞKARDEŞLER, +
BEN 11 HAFTALIK HAMİLEYİM KARNIM BÜYÜDÜ NORMALMİ

...
Yazan sevgi, +
14 haftalık hamileyim karnım yok gibi neden
...
Yazan done simsek, +
32 haftalik hamileyim ve karnim kucuk fazl buyuk diil normalmi
...
Yazan yeşil01, +
tabiki normal 20.haftada karnın dışardan belli olur
...
Yazan FATMA KÖROĞLU, +
BEN ON DÖRT HAFTALIK HAMİLEYİM AMA KARNIM FAZLA BÜYÜK DEĞİL.NORMALMİ

Yorum Yaz
Daha kucuk | Daha Buyuk

busy
 
Kimler Sitede
Şu anda 69 ziyaretçi çevrimiçi
En Sevilenler