Embriyonun ve Ceninin Gelişimi
Ceninin Gelişimi

2 haftalık Embriyo, plasentanın ve çeşitli organların temelini oluşturan bir hücre küresi şeklindedir. Embriyonun çevresinde amniyotik bir kese oluşmuştur.
3 haftalık Hücreler armut şeklini alır ve omurilik gelişmeye başlar.
4 haftalık Akciğer, pankreas, karaciğer, safra kesesi, kol ve bacaklar ile belkemiğini andıran dokular gelişmeye başlar.
5 haftalık Yüz hatları şekillenmeye başlar ve göbek kordonu gelişir.
6 haftalık Sarmal pozisyonuyla insan şeklini almaya başlar, el ve ayak parmakları oluşur.
8 haftalık 2.5 cm uzunluğundaki bu organizma artık cenin olarak adlandırılabilir. İç organları oluşmuş ve kan dolaşımı başlamıştır. Cenin hareket eder; ama çok küçük olduğu için anne bunu fark edemez.
12 haftalık Artık 7.5 cm olan ceninin el ve ayak parmakları tırnakları ile birlikte tamamen oluşmuştur. Dış üreme organları da oluşmuştur.

Makalenin Kaynağı: Aile Sağlığı Ansiklopedisi

 

Yorumlar (16)Add Comment
...
Yazan zenan, +
ben istemedigim bir iliski yuzunden hamile kaldim ve bugun iki aylik bebegimi atldirdim cok kotuum bence katil oldum canim aciyo
...
Yazan 32, +
ben de hamileydim ama şimdi bir çocuğum var çok mutluyum doğururken birazcık zorlandım ama zorlandığıma deydi şimdi 4 üzüm var ve çok mutluyum
..., Lowly rated comment [Goster]
...
Yazan selma, +
üç haftalık tüp bebek yöntemile hamileyim ama kasılarımda ağrı var bu normal bir ağrımı bilen varsa cevap yazasa sevinirim
...
Yazan 38 KAYSERİ, +
Herkese merhaba,tarih epey geriye tamış ama yınede yazmak istedim.smilies/smiley.gif Çünkü birine söylemezsen çatlayabılırımsmilies/smiley.gif 3 haftalık hamıleyım..7 aylık evl, olduğumdan dlayı sanıyorum,Kendımı cok tuhaf hıssedıyorum.Aşırı panık korku,endişe ve baskı hıssedıyorum fakat cenin resımlerını gördukce kalbım çarpıor...
...
Yazan selen, +
benimde bebişim 7 hafta beş günlük bu bi mucize Allah herkese bebeğini sağlıklı bi şekilde kucağına almayı nasip etsin ..
...
Yazan nükhet, +
aslında kürtaj olmayı düşünüyordum ama 5 haftalık ceninin görüntüsü beni allak bullak etti. bu bir cinayet olur diye düşünüyorum artık. aydınlattığınız için teşekkürler
...
Yazan AYLA, +
TÜPBEBEK YÖNTEMİYLE GEBE KALDIM BUGÜN 3 HAFTA VE 3 GÜNLÜK OLDU RESİMLER VE BİLGİLER ÇOK GÜZEL. İNŞALLAH RABBİM EVLADIMIZIN SAĞSALİM DÜNYAYA GELMESİNE VESİLE OLUR. TEŞEKKÜRLER...
...
Yazan fethiye, +
bende hamile kaldığımdan beri her hafta bebeğin gelişimini burdan takip ettim.bütün anneler tavsiye ederimsmilies/cheesy.gifsmilies/wink.gif
...
Yazan cerry.., +
çok güzel olmuş resimli olması daha da bi iyi olmuş bunu yapanlara teşekkrler
...
Yazan EBRU, +
MERHABA BEN BU GÜN 5 HAFTA 3 GÜNLÜK HAMİLE OLDUĞUMU ÖĞRENDİM VE BU CEVAPLAR BENİ İNANIN İYİ AYDINLATTI TEŞEKKÜRLER
...
Yazan jale, +
burdan çok bilgi aldım. bunu yapana teşekkürlerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
...
Yazan huluuuuu, +
çok iyi yaaa hayran kalıyorum embriyonun gelişimine.ne mucize busmilies/smiley.gif
...
Yazan neva, +
gayet açıklayıcı aydınlattığın için tşk ederiz
...
Yazan BURAKCAN, +
YAZDIĞINIZ İÇİN TŞK ÇOK YARDIM CI OLDUNUZsmilies/kiss.gifsmilies/cheesy.gif
...
Yazan begüm, +
[gayet güzel ama daha ayrıntılı ola bilirmiş tşk


smilies/smiley.gifsmilies/wink.gif

Yorum Yaz
Daha kucuk | Daha Buyuk

busy
 
Kimler Sitede
Şu anda 127 ziyaretçi çevrimiçi
En Sevilenler